خانواده ایرانی

ساخت وبلاگ

امام على عليه السلام : با همسرت خوش رفتار باش تا زندگى ات با صفا گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، به گفته محققان، انبه حاوی ترکیبات متعددی است که دارای ویژگی های ضدسرطانی و ضدالتهابی هستند.


میوه انبه حاوی ترکیباتی نظیر ویتامین C و بتاکاروتن، و همچنین چندین ترکیب پلی فنولیک نظیر اسیدگالیک به همراه پلیمرهای بزرگ تر آن موسوم به گالوتانین است که با فعالیت های ضدسرطانی و ضدالتهابی مرتبط هستند.

محققان دانشگاه A&M تکزاس در یک آزمایش پایلوت انسانی، ۱۱ داوطلب سالم در رده سنی ۲۱ تا ۳۸ سال را که روزانه به مدت ۱۰ روز ۴۰۰ گرم انبه مصرف می کردند مورد بررسی قرار دادند. آنها در طول مدت ۱۰ روز، نمونه های خون و ادرار این شرکت کنندگان را هر روز جمع آوری کردند.

شرکت کنندگان از یک هفته قبل از شروع مطالعه، از خوردن خوراکی ها و مکمل های غذایی حاوی منابع بالای اسید گالیک نظیر توت ها، انگور و چای خودداری کرده بودند.

دکتر سوزان مرتنز، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: به منظور تعیین تاثیرات احتمالی این ترکیبات پلی فنولیک بر سلامت انسان در زمان مصرف این ماده خوراکی، ابتدا باید نحوه متابولیسم این ترکیبات در بدن مطالعه می شد.

بعد از بررسی نمونه های ادرار و خون داوطلبان، هفت متابولیت اسید گالیک در ادرار افراد سالم شناسایی شد و مشخص شد که دو متابولیت میکروبی به میزان قابل توجهی بعد از ۱۰ روز مصرف انبه دفع شدند.

وجود متابولیت های اسید گالیک و پیروگالول در ادرار انسان بعد از ۱۰ روز مصرف انبه نشاندهنده جذب، متابولیسم و دفع مشتقات گالویل انبه است.

به گفته دکتر مرتنز، «نتایج این تحقیق نشان می دهد که انبه دارای پتانسیل گنجانده شدن در رژیم غذایی به عنوان منبع غنی اسید گالیک و گالوتانین است و به همین خاطر از ویژگی های ضدالتهابی و ضدسرطانی برخوردار است.»


سلامت نیوز/ 2021

- - , .

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 104 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 16:07

امام على عليه السلام : با همسرت خوش رفتار باش تا زندگى ات با صفا گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، آشپزی به بچه‌ها کمک می‌کند بعضی مهارت‌های پایه ریاضی و زبان را یاد گرفته و تمرین کنند. و تجربه درست کردن غذا در کنار شما به ساختن اعتمادبه‌نفس در آنها کمک کرده و پایه عادت‌های تغذیه سالم را در آنها پرورش می‌دهد.


شاید کمی انعطاف‌پذیری و آماده‌سازی بخواهد اما با انتظارات درست، زمانی را که در آشپزخانه با فرزندتان می‌گذرانید می‌تواند یک ماجراجویی آشپزی باشد که هر دو شما از آن لذت ببرید.

آوردن بچه‌ها به آشپزخانه به طرق مختلف به بچه‌ها کمک می‌کند.

• مهارت‌های پایه را بسازید. می‌توانید به فرزندتان کمک کنید مهارت‌های پایه ریاضی را با انجام کارهای ساده‌ای مثل شمردن تخم‌مرغ‌ها یا ریختن آب در پیمانه‌های اندازه‌گیری در خود تقویت کنند. می‌توانید از فرزندتان بخواهید قاشق‌قاشق خمیر را شمرده و روی ورق شیرینی بچیند. وقتی با هم یک دستورغذا را می‌خوانید، کلمات جدیدی به دایره لغات فرزندتان معرفی می‌کنید و ادبیات او را تقویت می‌کنید. دنبال کردن مراحل دستورغذا می‌تواند به ارتقای مهارت‌های خواندن کمک کند.

• ذائقه‌ آنها را وارد ماجراجویی کنید. بچه‌هایی که هنوز مدرسه نرفته‌اند در غذا خوردن ایرادگیر هستند و آوردن آنها به آشپزخانه برای آشپزی کمک می‌کند آنها را با مزه‌های جدید آشنا کنید. وقتی دختر ۳ ساله‌تان نقش سرآشپز را بازی می‌کند، ممکن است غذاهایی که اگر توسط دیگران برایش سرو می‌شد را دوست نداشت، اامتحان کند. از فرزندان خود بخواهید مواد جدید را  امتحان کند و درمورد چیزهایی که دوست دارد و سلامت موادغذایی و تاثیر آنها در رشدشان با هم حرف بزنید.

• از فرزندانتان بخواهید با حس‌های خود کشف کنند. بچه‌ها با تجربه کردن با حس‌هایشان یاد می‌گیرند و آشپزخانه محلی ایدآل برای این کار است. از آنها بخواهید به غژغژ مخلوط‌کن گوش دهد، خمیر را بکوبد و بلند شدن آن را تماشا کند، بوی پختن آن در فر را ببوید و نان گرم تازه را مزه کند. اگر بوی خوبی داشته باشد، جذاب به نظر برسد و خوردن آن راحت باشد، مطمئناً رغبت زیادی به امتحان کردن آن پیدا خواهند کرد.

• اعتمادبه‌نفسشان را تقویت کنید. بچه‌ها خیلی دوست دارند کارهایی که می‌توانند انجام دهند را نشان دهند و کار کردن در آشپزخانه فرصت‌های لازم برای آن را برایشان فراهم می‌کند. اگر برای درست کردن پیتزا کمکتان کرد، حتماً نشان دهید که کمکشان بسیار مفید بوده است. حتی می‌توانید روی یک نوع پیتزا یا هر غذای دیگر اسم فرزندتان را بگذارید. حتی اگر نتیجه نهایی چیزی که انتظار داشتید نبود، تلاششان را تحسین کنید.
 

کارهای مفید برای بچه‌ها در آشپزخانه

بعضی کارها برای بچه‌های ۳ تا ۵ ساله بسیار مناسب است. رمز کار این است که کارهایی را به آنها محول کنید که مطابق با سطح مهارت‌هایشان باشد و از انجام آن لذت ببرند. پس اگر فرزندتان عاشق کار کردن با خمیر است، آن را در اختیارش قرار دهد.

در زیر به برخی از کارهایی که از عهده بچه‌ها برمی‌آید اشاره می‌کنیم:

• هم زدن خمیر پن‌کک

• خرد کردن کاهو برای سالاد

• اضافه کردن مواد

• چیدن مواد پیتزا

• کمک به شما برای خواندن کتاب آشپزی با ورق زدن کتاب
 

شروع کنید

بچه‌هایی که هنوز مدرسه نرفته‌اند، با کارهایی مثل سه‌چرخه‌سواری تا لباس پوشیدن، یاد می‌گیرند که چه کارهایی را می‌توانند خودشان به تنهایی انجام دهند.

بنابراین به دنبال فعالیت‌هایی داخل آشپزخانه برای فرزندتان باشید که بتواند به تنهایی یا با کمک ناچیز شما انجام دهد. کارهای ساده‌ای مثل ریختن مایعات در کاسه‌ها، ریختن پنیر روی پیتزا یا استفاده از قالب‌های شیرینی کارهایی عالی برای بچه‌ها هستند.

لازم نیست یک پروژه فوق‌العاده ترتیب دهید -- ۵ تا ۱۰ دقیقه برای فعالیتی که فرزندتان می‌خواهد انجام دهد کافی است. از کارهای کوچک‌تر شروع کنید و دقت کنید که همه چیز برایشان لذت‌بخش باشد.

وقتی بچه‌ها بزرگتر می‌شوند، مهارت‌هایشان تقویت می‌شود، توجهشان بیشتر شده و علاقه‌شان به کارهای بزرگتر آشپزی مثل فشردن لیمو برای گرفتن آب آن، اندازه‌گیری مواد با کمک پیمانه‌های و فنجان‌ها یا شکستن تخم‌مرغ و له کردن سیب‌زمینی، بیشتر می‌شود.

بچه‌ها از یادگیری کنار شما هم لذت می‌برند. برای ایمنی بیشتر، حتماً در تمام اوقات در آشپزخانه کنار آنها باشید، حواستان به آنها بوده و پیشرفتشان را کنترل کنید.

گذراندن وقت با فرزندتان در آشپزخانه می‌تواند علاقه آنها را به غذا و آشپزی بیشتر کند، علاقه‌ای که تا آخر عمر با آنها خواهد ماند!

برترین ها /2021

- - , .

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 81 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 16:07

امام على عليه السلام : با همسرت خوش رفتار باش تا زندگى ات با صفا گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، ریزش مو بعد از زایمان یکی از مشکلاتی است که بیشتر خانم ها بعد از به دنیا آمدن فرزندشان با آن درگیر می شوند. اما بهتر است بدانید که چاره ریزش مو بعد از زایمان چیست؟

 معمولا تغییر در میزان استروژن باعث ریزش مو در مادرانی می شود که به تازگی فرزندشان به دنیا آمده است. این ریزش مو در اکثر زنان پس از تقریبا یک سال برطرف می شود.

 آکادمی امریکایی امراض پوستی پیشنهاداتی برای چگونگی کنار آمدن با معضل ریزش مو بعد از تولد فرزند، ارائه می دهد:

_ از شامپو و نرم کننده حجم دهنده مو استفاده کنید.

_ از شامپوی حالت دهنده استفاده نکنید، زیرا این شامپوها، مو را صاف و لخت می کنند و مو نازک تر و کم حجم تر دیده می شود.

_ از نرم کننده ای استفاده کنید که مخصوص موهای آسیب دیده است.

_ نرم کننده را روی پوست سر نریزید. از آن فقط برای حالت دادن پائین موها استفاده کنید.

_ از نرم کننده ها و حالت دهنده های قوی استفاده نکنید، زیرا مو ها را نازک تر و کم حجم تر نشان می دهد.

سیمرغ /2021

- - , .

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 82 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 16:07

امام على عليه السلام : با همسرت خوش رفتار باش تا زندگى ات با صفا گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، در این مطلب طرز تهیه خورش به را می خواهیم به شما آموزش دهیم. کسانی که عاشق غذاهای شیرین هستند این غذا به دردشان می خورد.

 
مواد اولیه :
 

رب گوجه 2 ق غ

پیاز نگینی سرخ شده 1 عدد

گوشت 250 گرم

الو خورشتی 8 یا 10 عدد

به 3 عدد


روش تهیه:

1- اول یک عدد پیاز را نگینی خرد کرده تفت میدهیم سپس گوشت خورشتی را به پیاز سرخ کرده اضافه کرده و کمی تفت میدهیم و زردچوبه و دو قاشق رب را هم اضافه میکنیم و باز کمی تفت میدیم.

2- مواد که حدود 1 دقیقه به مقدار لازم که گوشت پخته بشه، آب اضافه میکنیم و میگذاریم تا خوب گوشت بپزد. به ها رو هم از وسط نصف کرده و به دلخواه برش مدیم. معمولا نباید نازک باشه چون له میشه. بعد اینکه به را شسته و خرد کردیم در روغن تفت میدیم و کمی که هردو طرف به ها طلایی شد (زیاد سرخ نمیکنیم چون زود میسوزه مراقب باشید) به گوشت پخته شده اضافه میکنیم و 5 دقیقه بعدش آلوی شسته شده و خیس کرده را هم به خورشت به اضافه میکنیم.

3- فقط نباید زیاد آلو ها له بشن چرا که شکل و قیافه خورشت بد میشه. بعد از پخت آلو در خورشت و جا افتادن کامل اون، خورشت به خوشمزه و مقوی و لذیذ شما آماده است.

نکته :

1- این خورشت نباید زیاد له بشه باید به روغن افتاده و در حد کافی مقدار آب داشته باشه خشک هم نباشه مثل خورشت مسما بادمجان. این خورشت مزه ملس و حدودا ترش داره. اگر آلویی که استفاده کردید شیرین بود، به دلخواه یک عدد آب لیموی تازه در انتهای پخت خورشت اضافه کنید و بعد از جا افتادن نوش جان کنید.

2- نکته دیگه اینکه در این خورشت بعضی ها از لپه هم استفاده می کنن. به این صورت هم میتونید درست کنید. مقدار لپه در این اندازه خورشت یک استکان سر خالی لپه پاک شده و شسته شده را به هنگام سرخ کردن گوشت و پیاز سرخ شده اضافه میکنید. بعد از اینکه بوی خامی لپه گرفته شد رب و زردچوبه افزوده و آب داخل خورشت بریزید و بگذارید تا گوشت و لپه پخته شود و ادامه کار.

برترین ها /2021

- - , .

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 104 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:01

امام على عليه السلام : با همسرت خوش رفتار باش تا زندگى ات با صفا گردد.


به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، دستگاههای بخور از طریق تزریق هوای مرطوب به فضای خانه، به شما کمک می‌کنند با آنفولانزا به مقابله بپردازید، چشم‌های خشک خود را تسکین دهید و خشکی پوست و سینوس‌ها را از بین ببرید. با این حال ممکن است دستگاه بخور را به خوبی تمیز نکنید و خود را در معرض بیماری قرار دهید.

تحقیقات نشان دادند ۷۵ درصد نمونه‌های گرفته شده از دستگاه‌های بخور، قارچ داشتند و ۸۷ درصد نمونه‌ها رشد باکتری را نشان دادند. این موضوع نه تنها در منازل، بلکه در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها نیز صادق است.

تنفس هوای آلوده از یک دستگاه بخور کثیف احتمال ابتلا به ذات‌الریه، حملات آسم یا مشکلات ریوی را افزایش می‌دهد. اگر دچار مشکل تنفسی مزمن هستید، دستگاه بخور ممکن است علائم را تشدید کند. اگرچه افزایش رطوبت فرآیند تنفس در کودکان و افرادی که آسم یا آلرژی دارند را بهبود می‌دهد؛ اما زمانی که رطوبت آلوده ایجاد کند، باعث تحریک یا تشدید آسم و علائم آلرژی می‌شود.
برای پیشگیری از تولید رطوبت آلوده توسط دستگاه‌های بخور، نکات زیر را رعایت کنید.

آب دستگاه را زودبه‌زود عوض کنید
باکتری‌ها و قارچ‌ها در آب ساکن دستگاه بخور ، رشد می‌کنند و در عرض چند روز چندین برابر می‌شوند. به همین دلیل بایستی هر روز آب دستگاه بخور را تعویض کنید تا از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها جلوگیری شود. به ویژه اگر از دستگاه بخور سرد استفاده می‌کنید، حتماً این کار را انجام دهید. فیلترهای این دستگاه‌ها بایستی هر دو ماه یک بار تعویض شوند.

روش‌های پاک‌سازی یکسان نیستند
محلول‌های تمیزکننده ساده برای تمیز کردن دستگاه‌های بخور مناسب‌تر هستند. متخصصین توصیه می‌کنند از محلول‌های مبتنی بر آب یا الکل برای تمیز کردن دستگاه بخور  استفاده کنید. قبل از این کار، دستگاه را از برق بکشید.
هرگز از شوینده‌های شیمیایی استفاده نکنید؛ زیرا این محصولات حاوی پراکسید هیدروژن هستند که منجر به آسیب ریوی می‌شود.

از آب مناسب استفاده کنید
همواره دستگاه بخور خود را با آب جوشانده‌ای که از صافی رد کرده‌اید یا آب کانی‌زدایی‌شده پر کنید. فیلترهای مختص کانی‌زدایی معمولاً مناسب هستند. البته فکر نکنید استفاده از این فیلترها باعث می‌شود بتوانید یک یا دو بار تمیز کردن دستگاه بخور را به تأخیر بیندازید. حتی زمانی که از آب تصفیه‌شده استفاده می‌کنید، بایستی هر روز آب دستگاه بخور را تعویض کنید.

دستگاه را با دستگاه جدید جایگزین کنید
با گذشت زمان، موادی در دستگاه‌های بخور ته‌نشین می‌شوند که نمی‌توان آن‌ها را تمیز کرد. این مواد ته‌نشین‌شده باعث افزایش رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها می‌شود؛ به عبارت دیگر اگر چند سال از عمر دستگاه بخورتان می‌گذرد یا به طور مرتب دستگاهتان را تمیز نکرده‌اید، بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنید و دستگاه بخور جدیدی بخرید.

پرشین وی /2021

- - , .

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 82 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:01

امام على عليه السلام : با همسرت خوش رفتار باش تا زندگى ات با صفا گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، زن‌هایی را دیده‌اید كه بدون بالا بردن صدا و بی‌احترامی حرف‌شان را به كرسی می‌نشانند؟ مردهایی كه تا خواسته‌ای از دهان همسرشان بیرون نیامده به آن عمل می‌كنند، چطور؟ تصور اشتباه‌تان در مورد این افراد را از همین امروز اصلاح كنید، این زن‌ها خوش‌شانس نیستند بلكه مهارتی به نام قاطعیت در گفتار و رفتارهای غیركلامی دارند كه می‌توانند نیازهای منطقی‌شان را با صراحت، احترام و در عین حال با زبان بدنی مسلط مطرح كنند. نوید نوری، دكترای تخصصی مشاوره، مدرس دانشگاه و انجمن خانواده و ازدواج در ادامه به شما می‌گوید ویژگی این زن‌ها چیست.

كمی شبیه به خودتان باشید!
 
ویرجینیا آیرون‌ساید جمله جالبی دارد: «اكثر افرادی كه به توانایی‌های بالقوه‌شان پی می‌برند در مسیر زندگی آدم‌های موفقی هستند». اكثر خانم‌هایی كه با قاطعیت خواسته‌های‌شان را طلب می‌كنند و در عین حال مرزهای ارتباطی را با همسرشان نمی‌شكنند در درجه اول با این توانایی آشنا هستند. اما سوال این است كه این توانایی بالقوه چیست، از كجا به وجود آمده و كسانی كه این توانایی را ندارند در آینده با چه مشكلاتی مواجه می‌شوند؟ رابرت برانینگ می‌گوید: «بهترین اتفاق در این دنیا این است كه خودت باشی؛ ساده، صادق و شكوهمند.» خانم‌هایی كه در مورد خواسته‌های‌شان بسیار محكم صحبت می‌كنند و در عین حال با احترام آن را بیان می‌كنند، نمونه بارز جمله‌های بالا هستند.
 

چه افرادی غیرتوانمند هستند؟
ریشه این توانایی‌ها را باید در آموزش‌هایی كه زنان در طول زندگی یا دوران كودكی دیده‌اند، جست‌وجو كرد؛ آموزش‌هایی كه منجر به رفتارهای بالغانه یا كودكانه می‌شود. خانم‌هایی را كه در زندگی مشترك توانایی مطرح كردن خواسته‌ها و نیازهای‌شان به طرزی منطقی را ندارند غیرتوانمند می‌دانیم.
 

كدام خانم‌ها قاطع هستند؟
خانم‌های قاطع نسبت به نقاط ضعف و قوت خودشان آگاه هستند و به هیچ عنوان از اینكه خواسته‌های‌شان را مطرح كنند نمی‌ترسند. آنها می‌دانند با گفتن این موارد مرتكب هیچ اشتباهی نمی‌شوند. جالب اینكه می‌توانند از قبل پیش‌بینی كنند و خودشان را در موقعیت‌هایی قرار ندهند كه احساس شكست كرده و دیگران آنها را ملامت كنند. اما این چه ویژگی است؟ این افراد در ارتباط‌شان نیاز‌ها، خواسته‌ها و احساسات‌شان را صریح، آشكار و بدون هیچ‌گونه سوءاستفاده از حقوق همسرشان بیان می‌كنند. به زن‌هایی كه این ویژگی رفتاری را دارند، قاطع می‌گویند.
 

مرز باریك قاطعیت و رفتارهای تهاجمی در روابط زناشویی
 وقتی در مورد مفهوم قاطعیت در روابط صحبت می‌كنیم، منظور این نیست كه می‌خواهیم حد و مرزهای زندگی زناشویی را بشكنیم. بسیاری از افراد مرز بین قاطعیت و رفتارهای تهاجمی و مرز بین قاطعیت و رفتارهای منفعلانه را نمی‌دانند. بعضی از افراد در قبال نیازها، خواسته‌ها و احساس‌های‌شان رفتاری تهاجمی دارند و به حقوق دیگران تخطی و تعرض می‌كنند. اگر در زندگی زناشویی، زن و مرد این مرزها را تشخیص ندهند، رابطه دچار تنش خواهد شد. قاطعیت نوع خاصی از رفتار است كه به ما كمك می‌كند نیازها، احساسات و خواسته‌های‌مان را صریح، آشكار و با اطمینان و بدون اینكه سوءاستفاده‌ای از حد و مرز رابطه بكنیم به همسرمان بگوییم. از طرف دیگر در این رابطه زن  یا مرد سعی نمی‌كند بر دیگری تسلط پیدا كند.
 

خواسته‌های‌تان را منطقی بیان كنید
سبك رفتار كسانی كه یاد نگرفته‌اند نیاز‌ها، خواسته‌ها و احساسات‌شان را به طرف مقابل بگویند، منفعلانه است. این افراد تا پایان زندگی خواسته‌های بیان نشده و سركوب شده زیادی دارند و به نوعی خودشان را درگیر مشكلات روحی – روانی زیادی می‌كنند كه عدم رضایت از زندگی زناشویی از مشكلات اصلی آن است.
 

به همسرتان فرصت صحبت دهید
نكته بسیار مهم در رابطه با افراد قاطع این است كه به همسرشان فرصت می‌دهند تا او هم صحبت كند. در مورد عدم پذیرش خواسته‌های‌شان هم گفت‌وگو می‌كنند. نكته بسیار مهم (كه در فرهنگ ما بسیار كم است) در مورد افراد قاطع این است كه نسبت به جسم و بدن خودشان حساسیت بالایی دارند؛ یعنی زمانی كه وارد گفت‌وگو می‌شوند نسبت به رفتارهای پنهانی و غیر كلامی‌شان هم آگاهی دارند. كسانی را دیده‌اید كه «باشه عزیزم» می‌گویند اما اخم و تخم هم می‌كنند؟! رفتارهای كلامی این افراد با رفتارهای غیر كلامی‌شان همخوانی ندارد. افراد قاطع روی رفتارهای‌شان فكر کرده و به مرور زمان خودشان را توانمند می‌كنند و دقیقا می‌دانند كه از ارتباط‌شان چه می‌خواهند.
 

شیوه گفتاری درست را یاد بگیرید
خانم‌ها بیش از اینكه خواسته‌های‌شان را مطرح كنند، احساسات ناخوشایندشان را بیان می‌كنند. در نتیجه بازخورد مناسبی هم از همسرشان نمی‌گیرند. روشی وجود دارد به نام XYZ. شما با این روش یاد می‌گیرید كه چطور درست صحبت كنید.
 
X: «زمانی» كه آن خواسته یا مشكل پیش آمده را بیان می‌كنید.

Y: بیان مساله‌ای كه منجر به ناراحتی شما شده است.

Z: چه احساسی در آن موقعیت داشته‌اید.

مثال: «من احساس سرخوردگی كردم وقتی تو در جمع خانوادگی‌ات از دستپخت من ایراد گرفتی. » بنابراین كاری را كه موجب ناراحتی شده، احساس‌تان و زمانی كه این اتفاق افتاده   بیان كرده‌اید.
 

ویژگی افراد قاطع، منفعل و تهاجمی
سه نوع رفتار متفاوت در افراد وجود دارد كه در حوزه روانشناسی به آن رفتارهای قاطع، منفعل و تهاجمی می‌گوییم. علائم غیررفتاری این سه ویژگی را در ادامه بررسی می‌كنیم:

قاطع: صدای آرام و تحت كنترل، وضعیت بدنی آرام و ارتباط چشمی مستقیم  دارند و  طرز نشستن و ایستادن‌شان هم محكم است.

منفعل: مدام ناله می‌كنند. دست‌های‌شان را به هم فشار می‌دهند. این پا و آن پا می‌كنند. چشم‌های‌شان رو به زمین است و عموما وقتی راه می‌روند قوز می‌كنند.

تهاجمی: فریاد می‌زنند. صدای‌شان بلند است. انگشت اشاره‌شان به سمت طرف مقابل است. دست به سینه می‌ایستند و عموما وضعیت بدن‌شان به همان شكل باقی می‌ماند.
 

چطور ارتباط را به خوبی حفظ كنید؟
یكی از نیازهای اساسی زن و مرد از دوران عقد به بعد، حفظ تمامیت وجودی خودشان است. زمانی كه طرف مقابل را مجبور به انجام كاری می‌كنید تمامیت‌اش را زیر سوال می‌برید یا زمانی كه با احساس بدی شروع به صحبت می‌كنید   او فكر می‌كند كه مسئول تمام حس‌های بد شماست. آن زمان است كه تمامیت زن یا مرد زیر سوال می‌رود. خانم‌هایی كه خواسته‌های خودشان را می‌دانند و به دیگران هم احترام می‌گذارند، مهارت و توانایی لازم برای برطرف شدن نیازها و نگه داشتن نگرش مثبت طرف مقابل برای امتداد ارتباط را بلدند، وضعیت بدنی‌شان آرام است، ارتباط چشمی مستقیمی دارند، خوب می‌ایستند و. . . .
 

ویژگی‌های رفتاری خانم‌های قاطع

-   در بیان نیازها به همسرشان روراست و صادق هستند.

-   قاطعانه و در عین حال عاقلانه مذاكره و گفت‌وگو می‌كنند. درواقع گفت‌وگوی صریح و محترمانه جزء ویژگی‌های این خانم‌هاست.

-   به هیچ عنوان منتظر نمی‌مانند گذشت زمان و یك اتفاق منجر به حل اختلاف‌شان شود بلكه همیشه دیدگاهی خلاقانه برای حل مشكلات پیدا می‌كنند.

-   این خانم‌ها علاوه بر اینكه به نیاز خودشان توجه می‌كنند به نیازهای همسرشان هم بی‌توجه نیستند و ملاك انصاف را همیشه مد نظر قرار می‌دهند.

-   خودشان را مركز ثقل تغییرات زندگی شخصی‌شان می‌دانند و خودباوری بالایی دارند. آنها اعتقاد دارند موفقیت در زندگی به واسطه خودشان اتفاق می‌افتد.

-   در گفتار و كلام بسیار صریح و شفاف هستند. اگر لازم باشد احساس‌شان را بیان می‌كنند (حتی اگر منفی باشد) اما به احساس كسی آسیب نمی‌رسانند.

-   گاهی اوقات ریسك می‌كنند؛ یعنی راه‌هایی را انتخاب می‌كنند كه تا به حال نكرده‌اند.

افرادی كه این مهارت‌ها را ندارند و نمی‌خواهند آن را كسب كنند، همان‌هایی هستند كه به شانس اعتقاد دارند و همه‌چیز را به قسمت و قضا و قدر ربط می‌دهند.

برترین ها /2021

- - , .

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 75 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:01

امام على عليه السلام : با همسرت خوش رفتار باش تا زندگى ات با صفا گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، با چه روش هایی باید با فرزندسالاری مقابله کنیم و روش هایی که برای برخورد با این طرز رفتار در اطفال در پیش بگیریم کدامند؟ توصیه روان شناسان در این زمینه چیست؟ روش های اصولی برای برطرف کردن این نوع رفتارها کدامند؟

خانواده هایی که بیش از حد انتظارات فرزند خود را برآورده می کنند، به او اعتماد به نفس کاذب می دهند.

در گذشته سیستم خانواده ها براساس پدرسالاری بوده و نه فرزندسالاری، اما در جامعه فعلی شرایط تغییر کرده است. براساس تحقیقی که در دانشگاه شهید بهشتی انجام شده در 70 درصد خانواده ها فرزندسالاری حاکم است.

تعریف فرزندسالاری
وقتی امور کلی خانواده و نیازهای آن و به صورت کلی محور خانواده روی فرزندان باشد، به این خانواده فرزندسالار می گوییم، اما تاثیر پدر یا مادر یکی از دلایلی است که باعث به وجود آمدن فرزندسالاری در خانواده می شود. دلیل این است که برخی نیازهای مادر یا پدری که در سیستم مادر سالارانه یا پدرسالارانه بزرگ می شوند، سرکوب شده و برای اینکه فرزندان آنها تجربه مشابه شان را نداشته باشند فرزندسالاری در سیستم خانواده به وجود می آید.

در چنین خانواده ای والدین نیازهای خود را سرکوب می کنند و اینجاست که خانواده به سوی مدرن شدن پیش می رود اما دلیل مهم دیگری که پشت فرزندسالاری وجود دارد، نگرانی والدین از آینده کودک است. درواقع، خانواده ها برای کم کردن نگرانی ها تمام تلاش خود را برای برآورده کردن اهداف فرزندشان انجام می دهند و در این راه حتی از خود و نیازهایشان نیز می گذرند.
 

صمیمیت زیاد ممنوع!
درست است که خانواده باید با فرزندشان صمیمی باشند اما این صمیمیت نباید به اندازه ای باشد که اقتدار پدرانه یا مادرانه زیر سوال برود و کودک احترام والدین را نگه ندارد. درواقع، صمیمیت زیاد باعث از بین رفتن مرز بین آنها می شود و در این بین کودکان از والدین خود انتظارات زیادی دارند. در خانواده هایی که والدین با اقدام به مثلث سازی از کودک به عنوان ابزاری در بحث ها و اختلافات شان استفاده می کنند تا حمایت او را به سمت خود جلب کنند نیز فضای فرزندسالاری شکل می گیرد.
 

در این محیط ها کودک به خوبی رشد نمی کند و به تدریج به یکی از والدین گرایش پیدا می کند، اما در نتیجه این مثلث سازی کودک انتظارات زیادی از والدین خود خواهد داشت که از عوامل تاثیرگذار در فرزندسالاری است. می توان گفت اگر نوع ارتباطی که والدین با یکدیگر دارند و به دنبال آن انتظاراتی که از یکدیگر دارند درست و منطقی باشد، فرزندسالاری کمتر اتفاق می افتد.

والدین باید به صورت منطقی و بجا نیازهای کودک را برآورده کنند. در غیر این صورت باعث بالارفتن سطح انتظارات فرزندشان خواهند شد.
 

رقابت طلبی کودکان بیشتر شده است
اگر خاطرتان باشد در زمان های گذشته میزان همبستگی و نزدیکی بین کودکان بیشتر بود. برای مثال بچه ها از یک پاک کن یا مداد مشترک استفاده می کردند و اگر فرضا کسی مداد نداشت بچه های دیگر به او قرض می دادند.

درواقع، فضای هماهنگ و همسطح بین کودکان باعث می شد آنها نزدیکی بیشتری با یکدیگر احساس کنند، اما امروزه در رقابت طلبی بین افراد و حتی بین کودکان بیشتر مشاهده شده و کودکان برای اینکه بتوانند با دوستان و همسالان خود رقابت کننده داشته های خود را به آنها عرضه می کنند زیرا در چنین سیستمی اگر داشته های یکی از بچه ها کمتر از دیگری باشد باعث تمسخر و تحقیر بچه های دیگر می شود و کودک برای این که بتواند در چنین محیطی دوام بیاورد خانواده اش را برای برطرف کردن نیازهایش تحت فشار قرار می دهد.
 

اما خانواده ها در مقابل بروز چنین شرایطی برخلاف میل باطنی خود نیازهای کودک را برطرف می کنند زیرا دوست ندارند فرزندشان فشار و تحقیر همسالان را تجربه کند که دلیل این اتفاق همان طور که قبلا هم به آن اشاره کرده ایم سرکوب شدن نیازهایی است که والدین در دوران کودکی خود داشته اند و نمی خواهند چنین اتفاق مشابهی برای فرزندشان تکرار شود.
 

آسیب های فرزندسالاری
اولین آسیبی که فرزندسالاری ایجاد می کند در درجه اول متوجه والدین است. هر چقدر سطح انتظارات کودک از والدین بیشتر باشد باعث فشار بیشتری روی والدین می شود و این فشارها نه تنها از لحاظ روانی بلکه از نظر جسمی نیز آثار نامطلوبی را بر جای می گذارد و این شرایط به تدریج باعث ایجاد فاصله بین کودک و والدین می شود.

اما آسیب بسیار جدی ای که فرزندسالاری به دنبال دارد شکل گیری اعتماد به نفس کاذب در کودک است. از آنجا که والدین تمام خواسته ها و نیازهای کودک را برآورده می کنند او به یک حس رضایت خواهد رسید، اما اگر او در محیطی قرار بگیرد که خواسته و نیازش در آنجا برآورده نشود 2 حالت سراغ او می آید؛ مورد اول خشم و مورد دوم ناتوانی و احساس ضعف نسبت به توانایی های خود.
 

خودشیفتگی در کودکان
فرزندسالاری همان طور که باعث خودشیفتگی و اعتماد به نفس کاذب در کودکان می شود، از طرفی باعث ایجاد حس ناتوانی نیز می شود، اما این نکته را هم باید اضافه کرد که خودشیفتگی نیز نشانه نبود اعتماد به نفس است. درواقع، از لحاظ روان شناسی واکنش وارونه خودش را نشان می دهد یعنی کسانی که شخصیت خودشیفته و اعتماد به نفس کاذب دارند به نوعی از نبود اعتماد به نفس رنج می برند. رفتار کودکان در این موقعیت متناقض است یعنی در ظاهر شخصیتی خودشیفته دارند اما از درون بدون اعتماد به نفس هستند.
 

راهکار چیست؟
اولین نکته ای که والدین باید به آن توجه کنند ایجاد رابطه صمیمی اما در عین حال مقتدر با فرزندان است. اگر والدین بتوانند جذابیت و اقتدار خود را حفظ کنند و رابطه ای صمیمی با فرزندان داشته باشند می توانند نقش زیادی در بالا رفتن اعتماد به نفس کودکان در رویارویی با شرایط و موقعیت های مختلف پیرامونش داشته باشند. والدین باید با فرزندان صداقت داشته باشند یعنی اگر در شرایطی نتوانند خواسته فرزندشان را برآورده کنند بهتر است روراست باشند و خود را دچار تنش و فشار نکنند.

نکته مهم دیگری که والدین باید به آن توجه کنند بررسی وضعیت اعتماد به نفس کودک است. تعامل والدین با فرزندان و شرایط بیرونی که کودک در آن قرار دارد تاثیر زیادی در اعتماد به نفس کودک دارد. کودکانی که دارای اعتماد به نفس بالا هستند کمتر والدین خود را برای ارضای خواسته هایشان در فشار قرار می دهند و انطباق و سازگاری بیشتری با محیط دارند و مهم تر از همه به رقابت با دیگران نمی پردازند.

خانواده ای ایده آل است که نه فضای فرزندسالاری در آن باشد و نه پدرسالاری یا مادرسالاری بلکه در یک خانواده سالم تمام اعضای خانواده با یکدیگر تعامل دارند و اگر انتقاد و اعتراضی از یکدیگر داشته باشند آن را ابراز می کنند. رد سایه صمیمیت و اقتدار والدین با بچه هاست که اعتماد به نفس در آنها تقویت می شود و خانواده میل به سوی فرزندسالاری، پدرسالاری یا مادرسالاری نخواهد داشت.

برترین ها /2021

- - , .

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 98 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 12:57

امام على عليه السلام : با همسرت خوش رفتار باش تا زندگى ات با صفا گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، اگر ناخن های نازک و شکننده دارید و ناخن هایتان دیر رشد می کند و یا هنگام بلند شدن می شکند در این جا روش تهیه ماسک تقویت کننده و رشد ناخن را به شما معرفی می کنیم.

یکی از راه‌های رشد ناخن استفاده از آب نمک با ترکیب روغن زیتون است. این ترکیب کمک می‌کند تا ناخن‌های شما رشد خوبی داشته باشد و در عین حال مقاوم و سلامت هم بماند.

یک سوم یک کاسه را از آب پر کنید. دو قاشق پر نمک به آب اضافه کنید. یک دقیقه آن را هم بزنید.

یک قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید ولی هم نزنید. یک قاشق دیگرنمک به آب اضافه کنید و ۳۰ ثانیه هم بزنید.

دست‌تان را داخل آن فرو ببرید و  یک ساعت بگذارید بماند. می‌توانید در حین آن تلویزیون تماشا کنید.

ناخن ‌های‌تان بلندتر خواهد شد.

آرایشیک /2021

- - , .

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 77 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 12:57

امام على عليه السلام : با همسرت خوش رفتار باش تا زندگى ات با صفا گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، بالنگو برای افرادی که ریفلاکس دارند, بسیار مفید است. مصرف خاکشیر فقط یک تکنیک دارد بهتر است که خاکشیر را باید یک ساعت قبل از غذا مصرف کنند.

افرادی که ترشحات پشت حلقی دارند و همیشه احساس خلط در گلو را دارند یا افرادی که حالت تهوع دارند بهتر است که خاکشیر را یک ساعت قبل از غذا استفاده کنند.

خود گیاه زنجبیل ریشه ای است شبیه سیب زمینی که می توان از آن مربا تهیه کرد که روش پخت آن مانند مرباهای دیگر است. این مربا برای افرادی که مشکلات معده دارند بسیار مفید است.

مربای زنجبیل سودمند است و واقعا از بی نظیرترین چیزهاست که مقوی معده است و رطوبت‌ها را از معده برطرف می‌کند. همچنین، لاغر هم می کند یعنی اگر یک قاشق از مربای زنجبیل را بعد از غذا مصرف شود, بسیار خوب است. آنهایی که رفلاکس دارند بعد از غذا دراز نکشند سیگار نکشند، همچنین سیگار کشیدن نیز برای این افراد بسیار مضر است.

تهیه نوشیدنی از چند قطره لیمو ترش و آب و عسل برای کسانی که مشکلات معده دارند بسیار مفید است و بدن را ایمن می‌کند. آب و عسل یکی از خصوصیاتش این است که معده را قوت می‌دهد. اشتها را تنظیم می‌کند و برای افراد لاغر بسیار مفید است.

آب و عسل اشتها را تنظیم می‌کند و برای افرادی که اشتهایشان زیاد است مفید بوده و اشتهایشان را کم می‌کند و افرادی که اشتهایشان کم است, با مصرف شربت آب و عسل اشتهایشان بهتر می‌شود؛ معده را قوت می‌دهد و هضم غذا را بهتر می‌کند.

شربت آب و عسل رطوبت‌های معده را زایل می‌کند. جالب است که اخلاط اطراف کلیه، کبد، کبد چرب و مواد زایدی را که تجمع کردند در بدن به راحتی برطرف می‌کند.

شبنم نیوز /2021

- - , .

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 81 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 12:57

امام على عليه السلام : با همسرت خوش رفتار باش تا زندگى ات با صفا گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، متخصص طب سنتی با اشاره به خواص درمانی زنجبیل گفت: این ماده غذایی ملین طبع، بازکننده عروق و گرفتگی‌های کبد است.

 قدیر محمدی درباره خواص زنجبیل گفت: زنجبیل یک ادویه شناخته شده در طول تاریخ و ریشه یک درخت است که طبیعت گرم و خشک دارد؛ معمولاً در طبیعت گیاهان را به درجه یک تا چهار تقسیم بندی می‌کنند به این شکل که اگر در درجه چهارم باشد سمی محسوب می‌شود اما درجه پایین‌تر از این میزان می‌تواند خاصیت درمانی داشته باشد که زنجبیل در درجه سوم قرار دارد.

وی ادامه داد: زنجبیل در گروه سوم گرمی قرار دارد و این گیاه از نظر شکل شبیه سیب زمینی است؛ این گیاه خاصیت نسبتاً خوبی برای دستگاه گوارش دارد، ملین طبع و بازکننده عروق و گرفتگی‌های کبد است

متخصص طب سنتی در ادامه افزود: با توجه به خاصیت گرمی و خشکی که زنجبیل دارد این خشکی باعث خشک شدن رطوبت اضافی بدن از جمله رطوبت روده و معده می‌شود و می‌تواند برطرف کننده تشنگی به ویژه تشنگی ناشی از تجمع بلغم در معده باشد.

وی با اشاره به اینکه زنجبیل برای معده، قلب، کبد و مغز مقوی است و همچنین سموم حیوانی در بدن را خنثی می‌کند، تصریح کرد: در واقع سموم حیوانی در بدن به معنای مرغ‌هایی هستند که برای پرورش آنان از آنتی بیوتیک استفاده شده یا گوشت گاو که با برخی سموم تماس پیدا کرده است و با غذا خوردن وارد بدن شده است.

محمدی، ادامه داد: زنجبیل اخلاط لزج بدن را دفع می‌کند؛ برای کسانی که رطوبت مغز دارند به شکلی که خواب آنان زیاد شده، کسالت دارند و پف سر و صورت آنان زیاد است، همچنین لعاب دهان آنان زیاد شده و آب دهان آنان به هنگام صحبت کردن پرتاب می‌شود، می‌تواند موثر باشد.

وی در ادامه افزود: زنجبیل می‌تواند کرم‌های روده‌ای را از بین ببرد، در برخی موارد برای تکرر ادرار مفید است و در افرادی که سردی کرده‌اند می‌تواند موثر باشد.

 متخصص طب سنتی با بیان اینکه گیاهانی مانند دارچین و زنجبیل معمولاً به شکل اصلی ماندگاری زیادی دارند اما پودر این گیاهان معمولاً بیش از 60 روز دوام ندارد، گفت: خواص این گیاهان به شکل پودر از بین خواهد رفت، پس بهتر است به شکل اصلی مصرف شوند، همچنین زنجبیل مصلح تخم مرغ است و می‌توان به جای نمک از این گیاه بر روی تخم مرغ پاشید و مصرف کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مصرف زنجبیل در دوران بارداری می‌تواند اختلالات جنینی را افزایش دهد، گفت: زنجبیل می‌تواند به وسیله تقویت معده تهوع در بارداری را کاهش دهد اما به واسطه اینکه زنجبیل از نوع درجه سوم محسوب می‌شود حکمای قدیم داروهای نوع سوم را برای بارداری و شیردهی تجویز نمی‌کردند و مصرف این گیاه در بارداری مضر است.

پرشین وی /2021

- - , .

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 79 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 2:48

امام على عليه السلام : با همسرت خوش رفتار باش تا زندگى ات با صفا گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، اولین گام در پیشگیری از کتک کاری در کودکان این است که والدین خود، الگوی مناسبی برای او باشند.

فریبا احدی بیگلو روانشناس تربیتی، عنوان کرد: گاهی رفتارهای تهاجمی کودک و کتک زدن همسالانش در زمان پرخاش و عصبانیت، یکی از رفتارهای نگران کننده برای والدین بوده زیرا ممکن است در این شرایط به طرف مقابلش آسیب‌های جدی برساند.

وی ادامه داد: اولین گام در پیشگیری از چنین رفتارهایی در کودکان این است که والدین خود، الگوی مناسبی برای او باشند و در هنگام عصبانیت هرگز وسیله‌ای را پرتاب نکرده و با احترام با طرف مقابل رفتار شود تا کودک نیز نحوه کنترل خشم و عصبانیت را بیاموزد.

احدی بیگلو گفت: هنگامی که کودک رفتار ناشایستی را انجام داده از تنبیه بدنی و کتک زدن برای این رفتارش دوری کنید، زیرا راه این کار  را برایش باز کرده و به او این رفتار زشت را می‌آموزید همچنین بردن کودک نزد مشاور برای درمان این رفتار بسیار مهم است.

این روانشناس تربیتی در پایان تصریح کرد: با کودک در مورد علت این رفتارش صحبت کنید و به او یاد دهید که با کتک زدن نه تنها نتیجه‌ای در رسیدن به اهدافش نگرفته بلکه موجب لجبازی طرف مقابل شده و پاداشی در صورت کنترل پرخاش و عصبانش برای او در نظر بگیرند.

نیک صالحی /2021

- - , .

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 86 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 2:48

امام على عليه السلام : با همسرت خوش رفتار باش تا زندگى ات با صفا گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، راه های زیادی را برای درمان موخوره امتحان کرده اید در این پست ماسک گیاهی درمان موخوره را بیان می کنیم .

ماسكی محافظ برای مبارزه با موخوره
موخوره، معمولا در موهاي خشك يا شكننده وجود دارد. می توان گفت بهترين درمان موخوره اين است كه گاهي نوك موهاي تان را کوتاه کنید تا موخوره ها از بين برود. علاوه بر آن می توان از  اس ماسك هاي خانگي و طبيعي نيز استفاده کرد تا به بهبود این معضل کمک کند.


مواد مورد نیاز برای ساختن ماسكی محافظ برای مبارزه با موخوره :
روغن زيتون ۳ قاشق غذا خوري
عسل ۳ قاشق غذاخوري
عصاره گياه رزماري ۲ قطره
سركه سيب ۲ قاشق غذاخوري


طرز تهيه ماسک: عسل , روغن، سركه سيب و عصاره رزماري را داخل ظرفی کوچک بریزید و مخلوط كنيد.
این ماسک را بر روی موهای خود بمالید و به آرامی آن را ماساژ دهید. پس از مدت کوتاهی دماساژ دادن,  موهاي تان را با یک حوله یا دستمال بپوشانید. مدت ۲۰ دقيقه فرصت دهید تا ماسک بر روی موهایتان بماند. سپس موهای خود را آبکشی کنید. این کار را هر هفته یک بار انجام دهید. به مرور, نتیجه آن را در موهایتان حس خواهید کرد.

لوسيون مرطوب كننده
مواد مورد نیاز برای تهیه لوسیون مرطوب کننده: ۳ قاشق غذا خوری از گل گاو زبان
طرز تهيه لوسیون: آب را بجوشانید. بگذارید ۷ دقیقه بگذرد تا دمای آن از ۱۰۰ درجه به حدود ۸۰ درجه برسد. سپس گل گاو زبانها را درون آن بریزید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد. سپس آن را صاف کنید و محلول باقیمانده را درون ظرف شیشه ای در دار بریزید و د ریخچال نگه دارید. روزی یک بار از این محلول به پوست صورت و بدن خود بمالید. این محلول را حداکثر یک هفته نگهداری کنید و پس از یک هفته باقیمانده آن را دور بریزید.

لوسيون شاه توت و عسل
استفاده از لوسيون عسل  باعث می شود منافذ پوستي باز شود و پوست شاداب و شفاف می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک عسل:


۱۰۰ گرم شاتوت
یک قاشق غذاخوری عسل بدون موم
یک عدد زرده تحم مرغ
بادام آسیاب شده به مفدار یک قاشق غذاخوری


طرز تهیه ماسک عسل: شاتوت را كاملا له کنید و حدود يك قاشق غذا خوري عسل و يك عدد زرده تخم مرغ به آن اضافه كنيد و خوب به هم بزنيد. در پايان بادام آسياب شده را به اين تركيب بيفزاييد. اين لوسيون را به مدت ۲۵ دقيقه روي پوست صورت و گردن بگذاريد و سپس با آب ولرم شست و شو دهيد.


استفاده از اين لوسيون مغذي موجب باز شدن منافذ پوستي مي شود و پوست را شاداب و جوان تر مي كند. استفاده از ان در ناحيه گردن نيز موجب كشيدگي و صافي پوست مي شود. اين تركيب براي پوست هاي خشك و معمولي مناسب است.

آرایشیک /2021

- - , .

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 81 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 2:48

امام على عليه السلام : با همسرت خوش رفتار باش تا زندگى ات با صفا گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، سمنو در قدیم بیشتر برای سفره هفت سین عید نوروز و گهگاهی هم در نذری ها پخته می شدولی اینروزها سمنو در تجریش با نام تجاری عمه لیلا به وفور یافت می شود و همچنین خیلی از زنان خانه دار به پختن سمنو این عصرانه خوشمزه روی اورده اند.

مواد لازم :

یک کیلو گندم

3 کیلو آرد نان سنگک

طرز تهیه:

گندم را تمیز کرده و بشویید. مدت سه روز آن را در آب خیس کنید و طی این مدت چند بار آب آن را عوض کنید تا نوک گندم جوانه بزند. سپس آن را در دستمالی تمیز و خیس بریزید تا ریشه درآورد. بعد از درآوردن ریشه آن را در چند عدد سینی پهن کرده و پارچه ای خیس روی آن بیندازید تا گندم ساقه نقره ای بزند. بعد گندم نقره ای شده را با آکا آسیاب کنید. مقداری آب روی آن بریزید و خوب مخلوط کنید. سپس از صافی رد کنید به طوری که شیره از پوسته گندم درآید. چون شیرینی سمنو از همین شیره سفید رنگ می باشد.

باید دقت کنید که گندم خوب نرم شده و شیره ی آن گرفته شود. آرد را در قابلمه ی مناسبی ریخته و شیره ی گندم را کم کم به آن اضافه کنید تا آرد در شیره حل شده و به صورت مایع رقیقی درآید. ظرف را روی شعله ی اجاق قرار دهید و آن را مرتب هم بزنید تا مایع جوش آمده، کم کم غلیظ شود. مایع سمنو را باید مرتب هم بزنید تا ته نگیرد و مثل حلوا شود. وقتی آب سمنو کشیده شد، آن را کمی تفت دهید و در این مرحله مقداری آب سرد به سمنو اضافه کنید تا کمی رقیق تر و خوش رنگ تر شود. سمنو را در ظرف گردی ریخته و مدت نیم ساعت در فر یا روی اجاق با حرارت ملایم قرار دهید تا دم بکشد. در صورت تمایل می توانید مقداری خلال پسته و بادام به سمنو اضافه کنید. هرگز در سمنو شکر نریزید، زیرا شیره ی گندم به اندازه ی کافی شیرین می باشد.

نیک صالحی /2021

- - , .

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 89 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 3:17

امام على عليه السلام : با همسرت خوش رفتار باش تا زندگى ات با صفا گردد.

 به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، آیا می دانید که اگر دارای پوستی نسبتا سالم هستید ، می توانید از یک آرایش ابتدایی بهره مند شوید؟! کرم ها و کاورهای آرایشی گرانقیمت هستند اما فراموش نکنید که شما می توانید نوع خانگی آن را تهیه کنید. بانوان همیشه علاقه دارند که از کرم های کاور صورت استفاده نمایند با استفاده از آرایش و یک پایه می توان چهره ای زیبا داشت. استفاده از کرم های پایه در آرایش سبب می شود که چهره شما درخشنده تر بنظر برسد.

کرم های پایه یا کاور کمک بزرگی برای افرادی است که منافذ پوستی بازی دارند که با کرم های عادی پوشانده نمی شوند. اما این کرم ها به نسبت حجمی که دارند گرانقیمت بوده و سریعا تمام می شوند. پس نوع خانگی آن می تواند به شما کمک کند که پولتان را پس انداز کنید.

پرایمر خانگی با استفاده از کانسیلر یا کرم پایه

در اینجا یک دستور آسان برای تهیه پرایمر را مورد اشاره قرار می دهیم که عنصر اصلی آن استفاده از کانسیلر و یا کرم پایه است.

مواد مورد نیاز : کانسیلر یا کرم پایه مایع / کره یا مرطوب کننده بدن بی رنگ یا سفید / ژل شفاف آلوئه ورا ( اختیاری ) / خلال دندان و برس / ظرف.

طرز تهیه : مقدار مورد نیاز از کانسیلر و کرم پایه را درون ظرف بریزید و به مقدار مساوی کره بدن یا مرطوب کننده را به مواد درون ظرف اضافه کنید. مرطوب کننده بعنوان نرم کننده عمل می کند و سبب می شود که آرایش به پوست بچسبد و هنگامی که به کانسیلر یا کرم ما اضافه می شود از خشک شدن و خط افتادن آن جلوگیری می کند و حال آن را با یک خلال دندان و یا برش آرایش مخلوط کنید تا توده ها حل شوند. اگر می خواهید جوش هایتان بهتر پوشیده شوند کانسیلر بیشتری به مواد اضافه کنید. این کرم برای پوست های خشک توصیه می شود و حتی آن را بیش از حد چرب نمی کند. شما همچنین ، می توانید چند قطره ژل آلوئه ورا را به آن اضافه نمایید تا پوست شما از مواد مغذی بهره مند شود. آلوئه ورا سبب مات شدن پوست می شود. سعی کنید آن را در یخچال و یا فریز نگه داری نمایید و فراموش نکنید که این مواد نیز همانند نوع تجاری آن که در لوازم آرایش فروشی ها یافت می شود ، بسیار مفید خواهد بود.

گزینه های دیگر

ژل آلوئه ورا : آلوئه ورا یک محصول مراقبتی بسیار خوب برای پوست بشمار می آید که می تواند برای درمان بسیاری از بیماریهای پوستی مانند آکنه ، سوختگی و اگزما مورد استفاده قرار گیرد.

پودر برنج : برخی افراد از پودر برنج بعنوان یک پرایمر استفاده می کنند این ماده در رژیم های زیبایی کشورهای شرقی بسیار مشاهده می شود و در حال حاضر نیز برای تولید مواد آرایشی بکار می رود. جهت استفاده از پودر برنج بعنوان کرم کاور برای صورت ، بهتر است مقدار کمی از آن را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط نمایید و بر روی صورت خود بمالید.

گلیسیرین : مقدار مساوی از آب و گلیسیرین را باهم مخلوط کنید. آن را در یک اسپری بریزید و با کمک یک برس به صورت خود بمالید. بگذارید خشک شود سپس آن را با دستمال کاغذی بپوشانید. این ماده برای پوست های خشک توصیه می شود و از ماسیده شدن کرم بر روی صورت شما جلوگیری می کند.

هیدروکسید منیزیم : ( مایع شیری رنگی که هیدروکسید منیزیم است. ) استفاده از این ماده برای پوست های چرب توصیه می شود. باعث مات شدن پوست صورت می شود و حاوی مواد مغذی برای پوست است. قبل از اینکه آرایش کنید آن را با مرطوب کننده خود مخلوط کنید و به صورت خود بمالید.

روغن های طبیعی : روغن های طبیعی را با آب حرارت دهید سپس رنگدانه های معدنی با رنگ خنثی را به آنها اضافه کنید تا شبیه یک کرم شود و بافت مومی پیدا کند.

محلول لنز : کمی محلول لنز را به اطراف چشم خود بمالید سپس سایه چشم خود را بزنید این باعث می شود که سایه چشم جلوه بیشتری داشته باشد و از نظر قیمت نیز بصرفه است.

مه شو /2021

- - , .

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 84 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 3:17

امام على عليه السلام : با همسرت خوش رفتار باش تا زندگى ات با صفا گردد.

 به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، چرا زنان به مردان زور می گویند و مهمترین علت زن ذلیل شدن مردان چیست و چگونه می توان این عارضه را درمان کرد؟چرا مردان قبول می کنند که زن ذلیل باشند و دلایل آنان برای این موضوع چیست خانم ها چگونه سلطه گری بر آنان را در دست می گیرند.

امروزه جایگاه، نقش و وظایف زنان و مردان در خانواده جابه‌جا شده است و علاوه بر آن مرز وظایف زنان و مردان کم‌رنگ گردیده است، به طوری که مشخص نیست کدام وظیفه برعهده زنان و کدام مسئولیت بر عهده مردان است. به عنوان مثال بارها مشاهده شده که برخی زنان نقش مدیرکل را برای مردان بازی کرده و زمام امور را خود به عهده می‌گیرند که این رفتار منجر به ایجاد تبعات منفی برای خود و همسرشان خواهد شد.

چرا برخی زنان نقش مدیرکل را در منزل برای همسر خود بازی می‌کنند؟

این رفتار باعث بروز چه پیامدها و تبعات منفی در زندگی مشترک خواهد شد؟ چگونه می‌توان از بروز این مشکل جلوگیری به عمل آورد؟ چه راهکارهایی سبب تقویت روابط بین زوجین می‌شود؟

* ابراز قدرت زنان و چالش زندگی مشترک

برخی از زنان برای ابراز وجود خود، از طریق قدرتمندی با همسر خود رفتار می‌کنند که سبب به چالش کشیدن زندگی مشترک می‌شود.

متین السادات نصری ، روان‌شناس و مدرس دانشگاه می‌گوید: مردان به اندازه کافی در محل کار خود با مشکلاتی مواجه می‌شوند که باید آن‌ها را حل و فصل کرده و گزارش مفصلی به مدیرشان ارائه دهند. بنابراین دیگر مایل نیستند که در منزل هم جوابگوی همسرشان باشند.

* آسیب‌های وارده از سوی زنان به مردان

بازی کردن نقش مدیرکل از سوی زنان می‌تواند باعث افزایش فاصله بین زوجین شده و عواطف را بین آن‌ها کم‌رنگ‌تر کند.

امیر خجسته کاشانی ، روان‌شناس و مدرس دانشگاه در این خصوص می‌گوید: نقش مدیرکل بازی کردن از سوی زنان در زندگی مشترک سبب انتقال قدرت از سوی مردان به زنان می‌شود که این رفتار منجر به گمراهی کودکان نسبت به مشخص بودن منبع قدرت در خانواده و همچنین سبب کم‌تر شدن ارتباط عاطفی و احساسی بین زوجین می‌شود.

* ارتباط ناسالم دیوار نامرئی بین زوجین

مهم‌ترین دلیل زمینه‌های اختلاف زناشویی، عدم برقراری ارتباط صحیح بین زوجین است و اینکه مردان یا زنان نقش خود را به درستی ایفا نمی‌کنند.

احمد ، 28 ساله که دو سال است ازدواج کرده، در این خصوص می‌گوید: گاهی از کنجکاوی‌های زیاد، پرحرفی و پرسش‌های زیاد همسرم به شدت بیزار می‌شوم و بارها به وی گفته‌ام اگر مورد خاصی باشد، خودم آن را بیان خواهم کرد.

امیرحسین 35 ساله کارمند  می‌گوید: من به اندازه کافی در محل کار باید پاسخگوی مشتریانم باشم، بنابراین دیگر حوصله گزارش دادن به همسرم را در منزل ندارم.

* سکوت مردان را نشکنید

زنان لازم است  بدانند هنگامی که همسرشان از محل کار به منزل بازمی‌گردد نیاز به آرامش، محبت دارند و مایل نیستند که آرامش خاطر آن‌ها به هم بریزد. حتی گاهی برخی از مردان مدت کوتاهی به سکوت نیاز دارند که بهتر است به آن احترام گذاشته شود.

مهدی 32 ساله و دانشجوی دکترای فیزیک می‌گوید: من از همسرم خیلی راضی هستم چرا که در فراهم آوردن رضایت خاطر و آرامش من، در منزل اهمیت زیادی می‌دهد.

* باز کردن پنجره زندگی با ارتباط متقابل زوجین

هرقدر گفت‌وگو و ارتباط بین زوجین صمیمی، ثمربخش، با احترام و به دور از کنایه و طعنه زدن باشد، عواطف بین آن‌ها پررنگ‌تر خواهد شد.

ایران ناز /2021

- - , .

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 92 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 2:01

امام على عليه السلام : با همسرت خوش رفتار باش تا زندگى ات با صفا گردد.

 به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، برای خیلی از ما رژیم گرفتن یک روش زندگی شده است. برای کم کردن یک کیلوگرم از وزنتان در هفته نیاز به صرف هزینه بالایی نیست، حتی لازم نیست کار خاصی انجام دهید، تنها کاری که باید بکنید این است که کالری‌های مصرفی روزانه‌تان را پایین آورده، فعالیت بدنی‌تان را بیشتر کرده و عادت‌های غذایی‌ خودتان را کمی تغییر دهید.

تعادل کالری‌

کم کردن وزن فقط به متعادل کردن کالری‌هایی که مصرف می‌کنید و کالری‌هایی که می‌سوزانید بستگی دارد. هیچ دارو، برنامه یا ماده‌ای نمی‌تواند به طور معجزه‌آسایی وزن شما را پایین بیاورد. نیم کیلو چربی معادل 3500 کالری است، ازاینرو برای کم کردن یک کیلو از وزنتان در هفته باید بتوانید طی 7 روز، روزانه حداقل 1000 کالری کمتر مصرف کرده و با ورزش کردن، سوختن کالری‌تان را تقویت کنید.

اصول رژیم غذایی

وقتی مجبور باشید کمتر از 1200 کالری در روز مصرف کنید، شاید سخت باشد که همه نیازهای غذایی بدنتان را تامین کنید. برنامه‌های غذایی که کمتر از این میزان کالری در روز به فرد می‌رسانند برای طولانی‌مدت خوب نیستند زیرا به مرور زمان بدنتان احساس قحطی کرده و حس پرخوری به شما غلبه خواهد کرد. افراد می‌توانند با بالا بردن تراکم مواد مغذی در غذاهای مصرفی خود در عین کم بودن کالری، احساس سیری کنند، مثل غذاهای با محتوی فیبر یا آب بالا مثل میوه‌ها، سبزیجات و سوپ‌ها. آکادمی تغذیه و رژیم‌غذایی اضافه می‌کند که مصرف 4 تا 5 وعده‌غذایی در روز، ازجمله صبحانه، در کاهش‌وزن اهمیت زیادی دارد. براساس راهبردهای غذایی USDA، یک برنامه‌غذایی 1200 کالری می‌تواند شامل یک فنجان میوه، یک و نیم فنجان سبزیجات، 110 گرم غلات یا نان، 85 گرم گوشت یا حبوبات، 3 فنجان شیر بدون چربی و 17 گرم چربی یا روغن سالم، باشد.

ورزش و فعالیت بدنی

تعداد کالری‌هایی که از طریق ورزش می‌سوزانید برحسب سن، وزن، شدت و مدت تمرینتان متفاوت است. متخصصان توصیه می‌کنند که 30 دقیقه ورزش هوازی روزانه مثل پیاده‌روی تند یا دویدن داشته باشید. یک فرد 70 کیلویی که به مدت نیم ساعت با سرعت 5.5 کیلومتر در ساعت راه برود، 149 کالری می‌سوزاند. ورزش علاوه بر اینکه کالری می‌سوزاند، روحیه‌تان را تقویت کره و سلامت قلبی‌-عروقی‌تان را ارتقا می‌دهد.

تغییرات رفتاری

داشتن دفترچه یادداشت غذایی یک راهکار رفتاری عالی برای موفقیت در کاهش وزن است. در واقع، در یک تحقیق که در سال 2008 انجام گرفت، مشخص شد که نوشتن چیزهایی که در طول روز می‌خورید، کاهش‌وزنتان را تا دو برابر تقویت می‌کند. این یادداشت‌برداری آگاهی و هوشیاری شما را نسبت به آنچه می‌خورید بالا برده و درنتیجه پرخوری‌های فکری را کنترل می‌کند. اینکه یاد بگیرید آرام‌تر غذا بخورید هم خیلی مهم است. ازآنجا که 20 دقیقه از شروع غذا خوردنتان طول می‌کشد تا پیام سیری به مغز برسد، کسی که تند غذا می‌خورد، قبل از اینکه احساس سیری کند، به احتمال زیاد میزان غذای بیشتری مصرف خواهد کرد.

ایران ناز /2021

- - , .

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 86 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 2:01

امام على عليه السلام : با همسرت خوش رفتار باش تا زندگى ات با صفا گردد.

 به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، اگر مي خواهيد هنگام پختن ، سيب زميني شما ترك نخورد ، قبل از پختن قدري كره يا روغـــــــــــن روي سيب زميني بماليد . با اين كار نه تنها سيب زميني ترك نميخورد ...


اگر مي خواهيد هنگام پختن ، سيب زميني شما ترك نخورد ، قبل از پختن قدري كره يا روغـــــــــــن روي سيب زميني بماليد . با اين كار نه تنها سيب زميني ترك نمي خورد ، بلكه طعم بهتري هم پيدا مي كند .


رفع پوسيدگي سيب زميني

اگر سيب زميني خام شما بر اثر گذشت زمان يا هر علت ديگر نرم و پلاسيده است ، آنها را به مدت نيم ساعت درون آب سرد بريزيد . دوباره سفت شده و تازگي خود را باز مي يابند .


روش پخت سريع سيب زميني

براي اين كه سيب زمينيها سريعتر پخته شود ، يك جسم نوك تيز داخل آن فرو كنيد ، تا سوراخ شود . سپس سيب زميني ها را داخل آب جوش بپزيد .


روش سرخ كردن سيب زميني

بهترين روش براي سرخ كردن سيب زميني اين است كه ظرف گودي را انتخاب كرده تا نيمه آن روغن بريزيد . بعد از گرم شدن روغن، سيب زميني هاي خلال شده را داخل آن ريخته و بدون هم زدن آن منتظر بمانيد ، بعد از چند دقيقه سيب زميني ها روي روغن قرار مي گيرند . آن ها را برداريد و مقداري ديگر سيب زميني داخل روغن بريزيد . به همين صورت تمام سيب زميني ها را سرخ كنيد . روغن باقي مانده از اين كار سفيد است و براي پخت مواد ديگر هم مي توانيد از آن استفاده كنيد .

نیک صالحی /2021

- - , .

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 90 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 17:56

امام على عليه السلام : با همسرت خوش رفتار باش تا زندگى ات با صفا گردد.

 به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، یک روان‌شناس گفت: چپ‌دستی امری خلاف شرع و غیر عادی نیست. از همین‌رو، دلیلی ندارد که والدین و مربیان در برابر آن ایستاده و کمر همت به تغییر آن ببندند. متأسفانه برخی والدین کودکشان را به راست‌دستی ترغیب می‌کنند، در حالی که کارهایی از این قبیل جهالت محسوب می‌شود و هیچ‌کس حق ندارد فرزندش را به استفاده از دست راست مجبور کند.

پروانه قربان‌زاده اظهار کرد: افراد چپ‌دست انعطاف‌پذیرتر، باهوش‌تر و سازگارتر از افراد راست‌دست هستند اما فقط 10 درصد جمعیت را شامل می‌شوند. در واقع، این‌که چرا یک نفر راست دست یا چپ دست می‌شود رازی سربه‌مهر است که دانشمندان هنوز نتوانسته‌اند علت آن را کشف کنند، اما برخی محققان دانشگاه‌های کالیفرنیا معتقدند که راست‌دست یا چپ‌دست شدن انسان توسط ژنتیک تعیین می‌شود و برخی نیز عوامل اجتماعی و تقلید را علت شکل‌گیری این خصیصه می‌دانند.

این روان‌شناس ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نظریه‌هایی که در این رابطه وجود دارد این است که چپ‌دستی و راست‌دستی را نیمکره مغزی ضد آن تعیین می‌کند. به این صورت که اگر نیم‌کره چپ مغز قوی‌تر باشد افراد راست‌دست می‌شوند و برعکس، این در حالی است که چپ‌دست‌ها بسیار راحت‌تر از سایرین از دست راست خود استفاده می‌کنند. علاوه‌بر این، چپ‌دست‌ها به سرعت قادر به تعویض و دگرگزینی بوده و در واکنش به موارد ترسناک بیشتر از راست‌دست‌ها دچار ترس و وحشت می‌شوند.

وی افزود: رابط مغزی بین دو نیم‌کره در افراد چپ‌دست 11 درصد بزرگ‌تر از راست‌دست‌هاست و این نشانگر ارتباطات قوی‌تر و عمیق‌تر دو نیمکره در پرورش اطلاعات است. از این‌رو، اگر کودک چپ‌دست‌مان را به راست‌دست بودن عادت دهیم باید در وهله نخست به یک روانشناس مراجعه کرده و با چند آزمایش ساده روشن کنیم که آیا فرزندمان به واقع چپ‌دست است یا خیر؟

این روان‌شناس اظهار کرد: به‌عبارتی این‌که کودک صرفاً وسایل را با دست چپ برمی‌دارد نمی‌تواند علت محکمی بر چپ‌دست بودن باشد. هم‌چنین، اگر بنای این تغییر را از 2 سالگی آغاز کرده و به‌تدریج او را به دست‌راست عادت دهیم، با هر سال که می‌گذرد امکان بازگشت کمتر خواهد بود. البته نباید فراموش کنیم که شکستن عادت حتی در سنین خردسالی کار دشواری است.

قربان‌زاده با تأکید بر این‌که طرز برخورد والدین با کودک چپ‌دست باید دوستانه باشد، تصریح کرد: کودکان بر اثر تمرین و ممارست خیلی زود دست از عادت می‌کشند و مثل چوب تری هستند که به سادگی می‌توان آن‌ها را کج و راست کرد، اما اگر این تمرین‌ها و تغییر عادت‌ها همراه با جبر باشد، کودک را به مقاومت وا می‎دارد و زمینه را برای موضع‌گیری او فراهم می‌کند. علاوه‌بر این، اجبار کودک به راست‌دستی موجب لجبازی‌های مکرر و بروز اختلال در رفتارش می‌شود، طوری‌که ممکن است ناخودآگاه در برخی زمان‌ها خود را خیس کند.

این روان‌شناس خاطرنشان کرد: بروز لکنت و شکل‌گیری ناراحتی عاطفی در کودکان از دیگر عوامل اجبار برای راست‌دست بودن است. به گونه‌ای که گاهی کودکان به خاطر فشار والدین احساس حقارت و گناه کرده و پریشان‌حال، دلواپس و مضطرب می‌شوند. هم‌چنین کودکانی که دچار زبان‌گرفتگی هستند نیز با تشدید آن مواجه می‌شوند.

وی تصریح کرد: برخی محققان معتقدند افراد چپ‌دست وابستگی عاطفی کمتری دارند، چون مجبورند با دنیای اطراف خود سازگاری بیشتری داشته باشند.


سلامت نیوز / 2021

- - , .

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 82 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 16:51

امام على عليه السلام : با همسرت خوش رفتار باش تا زندگى ات با صفا گردد.

 به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، با مصرف این 9 ماده غذایی میتوانید آسیب های ناشی از اشعه فرابنفش نور خورشید را کاهش دهید.

 قطعا یکی از مهم ترین اقدام ها برای محافظت از پوست در برابر آسیب های اشعه فرابنفش خورشید، استفاده مکرر از ضدآفتاب است، اما داشتن یک برنامه غذایی مناسب نیز می تواند بروز این آسیب ها را به حداقل برساند. شاید باور نکنید اما دنبال کردن رژیم غذایی مدیترانه ای نی زمی تواند احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد و روند پیری پوست را به تاخیر بیندازد. از این رو، در این مطلب به مواد غذایی ای اشاره کرده ایم که سرشار از آنتی اکسیدان هستند و با هدف کاهش آسیب های اشعه فرابنفش توصیه می شوند.


1- گوجه فرنگی
قرمزترین گوجه فرنگی ها را برای خوردن انتخاب کنید زیرا این سبزی هر چه پررنگ تر باشد، لیکوپن بیشتری دارد. بررسی ها نشان داده اند دریافت لیکوپن از آسیب های پوستی که امکان دارد نور خورشید ایجاد کند و حتی آفتاب سوختگی جلوگیری می کند. به همین دلیل توصیه می شود در غذاهایتان (مانند پاستا) گوجه فرهنگی تازه بریزید زیرا با حرارت دادن گوجه فرنگی، این ترکیب از سلول های گیاهی ارج می شود و تاثیرش را بر سلول های پوستی بدن می گذارد.

2- تخمه کدو
تخمه کدو از منابع غنی روی است؛ ماده معدنی ای که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و یک ضدالتهاب است. در ضمن، دریافت مرتب روی، باعث می شود آسیب های اشعه فرابنفش به حداقل برسد و پوست لک نیاورد. به علاوه، این ماده مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی است و رشد باکتری هایی که پوست را دچار آکنه می کنند به حداقل می رساند.

3- چای سبز
عادت کنید که روزی یک فنجان چای سبز یا سفید بنوشید. این چای ها دارای ترکیبات پلی فنولی (به نام کاتچین) هستند که از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کنند و به همین دلیل برای سلامت پوست مناسب اند و توصیه می شوند. البته بهتر است چایتان با حداقل شکر میل شود زیرا قندهای ساده، زمینه التهاب را بالا می برند و روند پیری پوست را تسریع می کنند.

4- کلم بروکلی
نتایج تحقیقات متعدد نشان داده اند مصرف سبزی هایی از خانواده کلم مانند کلم بروکلی، بروکسل و حتی کلم سفید و قرمز از بروز سرطان جلوگیری می کند و باعث مهار رشد سلول های سرطانی می شود. به همین دلیل عادت به مصرف این گروه از سبزی ها به خصوص به صورت تازه یا بخارپزشده می تواند به حفظ سلامت پوست کمک کند.

5- فلفل دلمه ای قرمز
ویتامین C مهم ترین عامل ساخت کلاژن در بافت پوست است و از بروز چین و چروک جلوگیری می کند. به همین دلیل مصرف منابع غذایی این ویتامین مانند انواع مرکبات به خصوص پرتقال و فلفل دلمه ای قرمز و تمامی فلفل های رنگی شیرین توصیه می شود.

6- زردچوبه
هندی ها کمتر از مردم سایر نقاط دنیا به سرطان کولون و بیماری آلزایمر مبتلا می شوند و یکی از دلایلش این است که غذاهای پرادویه و به خصوص سرشار از زردچوبه می خورند. زردچوبه از جمله ادویه هایی است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و رادیکال های آزاد را خنثی می کند و از این طریق مانع بروز سرطان می شود. به همین دلیل برای رهایی از آسیب های احتمالی اشعه فرابنفش توصیه می شود در غذاهایتان حداقل یک بار در هفته هم که شده زردچوبه بریزید.

7- ماهی سالمون
خیلی ها نگران وجود جیوه در ماهی های چرب هستند، اما یکی از ماهی های سالم، ماهی سالمون است که سرشار از امگا3 است و خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی دارد و مصرف آن نه تنها برای مغز، بلکه برای پوست نیز توصیه می شود. البته بهتر است حداقل یک بار در هفته این ماهی را به صورت بخارپز یا فریز میل کنید.

8- انار
آنتی اکسیدان های موجود در این میوه باعث می شود احتمال بروز سرطان در افراد مستعد کاهش پیدا کند. برخی مطالعات نشان داده اند عادت به خوردن انار از سرطانی شدن سلول های پوستی پیشگیری می کند، بنابراین، در این فصل که انار در دسترستان است، این میوه را در سبد میوه تان قرار دهید و از مزایای آن برای حفظ سلامت پوست و پیشگیری از آسیب های اشعه فرابنفش بر این ارگان برخوردار شوید.

9- اسفناج
مصرف این سبزی به دلیل داشتن ویتامین های C و A- 2 آنتی اکسیدان قوی که از بروز سرطان جلوگیری می کنند- برای محافظت از پوست توصیه می شود. جالب است بدانید که بررسی ها نشان داده اند مصرف 3 واحد از این سبزی (یک لیوان خام و نصف لیوان پخته) سرطانی شدن سلول های پوستی را به میزان 55 درصد کاهش می دهد.

برترین ها /2021

- - , .

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 80 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 16:51

امام على عليه السلام : با همسرت خوش رفتار باش تا زندگى ات با صفا گردد.

 به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، گوشت چرخ شده کم چرب, همراه با خمیر کاری, کوفته سیخی هندی را می سازد که با سس چیلی گوجه فرنگی تازه سرو می شود.

مواد لازم:

پیاز کوچک : 1 عدد

 گوشت بره چرخ کرده : 450 گرم

خمیر کاری : 2 قاشق غذاخوری

 ماست طبیعی : 2 قاشق غذاخوری

 روغن برای چرب کردن : به میزان لازم

 جوانه گشنیز تازه , برای تزیین : به میزان لازم

مواد لازم جهت تهیه سس چیلی گوجه فرنگی :

 گوجه فرنگی , دانه گرفته و خرد شده: 3 عدد

 پودر تخم گشنیز : مقدار کمی

 پودر زیره : مقدار کمی

 گشنیز تازه , خرد شده : 2 قاشق چای خوری

طرز تهیه:

1. پیاز را داخل یک غذاساز , ریز خرد نمایید . گوشت را به آن اضافه نموده تا له شود . این روش به گوشت کمک می نماید که در طول پخت چسبندگی خوبی داشته باشد و وا نرود . در صورت در دسترس نبودن غذا ساز , پیاز را قبل از مخلوط نمودن به گوشت با رنده ریز , رنده نمایید .

2. خمیر کاری و ماست را اضافه نموده و کاملا مخلوط نمایید . مخلوط به دست آمده را به 8 قسمت تقسیم نمایید .

3. هر قسمت را به صورت یک سوسیس کوچک در آورده و هرکدام را به یک سیخ بکشید . آنها را به مدت 30 دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا خنک شوند .

4. برای تهیه سس چیلی گوجه فرنگی , گوجه فرنگی , ادویه , گشنیز , نمک و فلفل را داخل یک کاسه مخلوط نمایید و 30 دقیقه کنار بگذارید تا طعم مواد با هم ترکیب شود .

5. کوفته سیخی هندی را بر روی توری مخصوص گریل چرب شده به مدت 10 تا 15 دقیقه با ذغال داغ کباب نموده و مرتب پشت و رو نمایید.  در صورت لزوم با مقدار کمی روغن آنها را چرب نمایید .

6. کباب ها را داخل بشقاب مخصوص پذیرایی قرار داده و با گشنیز تزیین نمایید . شما می توانید کوفته سیخی هندی را به همراه نان , ترشی میوه جات و سس چیلی گوجه فرنگی سرو نمایید .

برترین ها /2021

- - , .

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 81 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 16:51